Minor Regensburg deel 6 - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Jeroen Oever - WaarBenJij.nu Minor Regensburg deel 6 - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Jeroen Oever - WaarBenJij.nu

Minor Regensburg deel 6

Door: Jeroen van den Oever

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

08 Juli 2019 | Duitsland, Regensburg

Hallo lezers, deze maand neem ik jullie mee naar de tentamens, Italië en wederom Nederland. Een rustigere maand maar zeker niet minder relaxed.

Juni was een maand van 2 gezichten. Stress van de tentamens en het ultiem relaxen en genieten in het buitenland. Begin en medio juni vond het grootste gedeelte van de tentamens plaats. Zo had ik Cultures, Economic Ethics, Corporate Governance, Marketing, German Economy & Society en USA Studies. Alle tentamens vonden rap achter elkaar plaats maar het was zeker goed te doen. Enige vakken waar even aan getrokken moest worden, waren Marketing en Corporate Governance. Marketing was volledig in het Duits en Corporate Governance had wat tricky berekeningen. Deze berekeningen waren in het Duits uitgelegd dus was erg lastig om te volgen. Al met al kan ik zeggen dat ik alles heb gehaald en dus de punten in de pocket zijn!

De rest van de maand stond vooral in het teken van genieten. Zo liep de temperatuur al gauw op richting de 32 graden en was menig middagje aan de recreatieplas zo te regelen dankzij de auto.

Niet alleen de plas bij Regensburg was genieten, samen met Jackie, Hanna, Lakshmi en Maria hebben we ook nog een lang weekendje Gardameer geboekt! Het was maar 4,5 uur rijden vanuit Regensburg dus waarom niet? We stapten donderdagochtend vroeg de auto in en hebben heerlijk genoten van de Airbnb aan het Gardameer. Heerlijk Italiaans eten, het heerlijke weer en de rust waren perfect. Zo net voor het hoofdseizoen is het echt een aanrader! Het is overal lekker rustig, de authentieke restaurantjes in de kleine dorpjes zijn geweldig en ook de bediening doet echt z’n best om jou een leuke avond te bieden.

Op de zatardag hebben we Verona bezocht en zijn we natuurlijk langs het beroemde balkon van Romeo en Julia gegaan. Hier was het natuurlijk een stuk drukker en dat maakte het er zeker niet beter op. Wat een deceptie dat kleine balkonnetje, haha. Verder heerlijk gestruind door de stad en overal heerlijke espresso gedronken met wat kleine Italiaanse hapjes.

De zondag reden we weer terug naar Regensburg omdat een aantal anderen de maandag tentamens hadden.

Aan het einde van de maand ging ik wederom terug naar Nederland. Dit keer in m’n eentje. Het was tijd voor het Martinitoernooi van hockeyclub G.C.H.C. waar ikzelf hockey. Dit wou ik niet missen dus reed ik op en neer om dit mee te maken. Heerlijk om even een weekendje thuis te zijn en leuk om iedereen weer even te zien.

In de volgende maand juli zal ik alweer richting huis gaan en vertel ik jullie over de afsluiting van mijn periode in Regensburg!

Groetjessssss Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Hallo! Ik ben Jeroen en ik houd deze blog bij terwijl ik mijn buitenlandse minor in Regensburg volg.

Actief sinds 24 Mei 2019
Verslag gelezen: 122
Totaal aantal bezoekers 1879

Voorgaande reizen:

04 Maart 2019 - 31 Juli 2019

Regensburg

Landen bezocht: