Minor Regensburg deel 7 - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Jeroen Oever - WaarBenJij.nu Minor Regensburg deel 7 - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Jeroen Oever - WaarBenJij.nu

Minor Regensburg deel 7

Door: Jeroen van den Oever

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

27 Juli 2019 | Duitsland, Regensburg

Beste luitjes! Tijd voor de laatste blog. In deze laatste maand juli zal ik jullie vertellen hoe ik mijn tijd afrondde en het tijd was om terug te gaan naar Nederland.

In juli waren er nauwelijks nog evenementen. Een aantal internationals was al naar huis gegaan omdat ze al klaar waren en ikzelf had ook vrij weinig meer te doen. Zo chillde we vooral vaak aan de plas in Regensburg of aan de Donau omdat het weer echt werkelijk heerlijk was. Bijna continue was het boven de 30 graden dus het was echt tijd voor zomer!

Ik had met mezelf afgesproken dat ik zo rond de 20e richting huis zou gaan, dus het was tijd om de bureaucratische dingen te plannen. Zo moest ik mijzelf uitschrijven bij de gemeente, de hogeschool en de Wohnheim. Dit alles koste nog best wat moeite, maar he, het is Duitsland. Het gaat er allemaal nog ietsje trager dan in Nederland. Zeker ook omdat veel zaken nog via papier en post gaan i.p.v. online.

Als laatste evenement met alle internationals hadden we de goodbye evening, een avondje waarbij iedereen zijn eigen drank en eten meenam en dit vervolgens met z’n allen op de campus opaten en dronken. Een leuke avond waar iedereen ook nog de mogelijkheid om teksten te schrijven op papier en deze te overhandigen. De avond stond vooral in het teken van gedag zeggen en afscheid nemen. Het einde was in zicht.

Doordat veel internationals begin juli al naar huis gingen, vervroegte ik mijn datum ook iets. Uiteindelijk reed ik donderdag 18 juli naar huis met de auto vol spullen. Door de tijd heen had ik toch aardig wat spullen gekocht (of meegenomen tijdens de bezoeken aan Nederland) en zat de auto toch prima vol. Donderdagochtend omstreeks 05:00 reed ik weg uit Regensburg met bestemming: thuisthuis. Na wat kleine files onderweg vooral bij Nürnberg en Keulen, was ik zo rond 13:00 thuis aangekomen in Zwolle.

Een superleuk avontuur met echt hele leuke mensen. Herinneringen die ik mij altijd bij zal dragen en met plezier aan terugdenk.

Regensburg en iedereen, bedankt voor de geweldige tijd! Tot gauw!

Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Hallo! Ik ben Jeroen en ik houd deze blog bij terwijl ik mijn buitenlandse minor in Regensburg volg.

Actief sinds 24 Mei 2019
Verslag gelezen: 644
Totaal aantal bezoekers 1868

Voorgaande reizen:

04 Maart 2019 - 31 Juli 2019

Regensburg

Landen bezocht: