Minor Regensburg deel 5 - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Jeroen Oever - WaarBenJij.nu Minor Regensburg deel 5 - Reisverslag uit Regensburg, Duitsland van Jeroen Oever - WaarBenJij.nu

Minor Regensburg deel 5

Door: Jeroen van den oever

Blijf op de hoogte en volg Jeroen

07 Juni 2019 | Duitsland, Regensburg

Hooihoi,

Welkom bij deze vijfde blog van mijn tijd in Regensburg. Zoals ik al in de vorige blog vertelde, gaat het deze maand met name over Dult. Verder staat er ook een leuke trip op het programma naar Salzburg, zijn mijn ouders langsgeweest en heb ik 9 internationals meegenomen naar Nederland! Kortom een leuke maar hele drukke maand.

Direct het eerste weekend van mei kwamen mijn beiden ouders langs vanuit Nederland. Met de auto is het maar een uurtje of 8 rijden, dus gingen ze vroeg in de morgen weg. Dat ze pas tegen het middaguur aankwamen, kwam mij alleen maar goed uit. We hadden namelijk de vrijdag een groot feest gehad op de campus. Campusfest is ieder jaar 2 keer en dan wordt de hele campus omgebouwd tot club. Misschien verwacht je het al wel, maar de Duitse harde techno was goed aanwezig. Nooit geweten dat je zo hard kunt beuken in het trappenhuis van je campus, haha. Naast de techno-area waren er ook allerlei andere podia met verscheidene muzieksoorten zoals Duitse Schlagers, pop, rock en hiphop. Veel van de artiesten en dj’s zitten zelf op de universiteit of hogeschool wat het nog extra leuk maakte. Hoogtepunt van de avond was toch wel toen ik de karaokebar overnam en Andre Hazes zong voor zo’n 300 mede-studenten.

In het weekend verder mijn ouders de stad laten zien, heerlijk gegeten en natuurlijk de nodige halve liters gedronken. Erg leuk om m’n ouders de omgeving te laten zien en ze rond te leiden.

Na de eerste week begon Dult, ook wel Maidult. Dit is vergelijkbaar met het Oktoberfest in München, maar dan van Regensburg zelf. 2 weken lang feesten, kermis en grote biertenten waar je je natuurlijk alleen begeeft in Lederhosen. Het zal je verbazen maar in die 2 weken gaat het gewone leven gewoon door maar toch is iedereen vol aan het genieten. Ik denk dat deze 2 weken (en dan met name de 6 keer dat ik naar Dult ging) de leukste 2 weken waren van mijn tijd in Regensburg.

Op de zaterdag van de eerste week Dult zouden we ook met alle internationals naar Salzburg gaan om de stad te verkennen. Alleen…. Misschien raad je het al, ik was 05:00 thuis van Dult en om 06:45 vertrok de trein. Ik heb me keihard verslapen… maar ach, dan maar weer een extra dagje Dult haha. Erg jammer vond ik het niet, het scheen keihard te regenen in Salzburg en ik zat heerlijk met Duitse vrienden in de tenten te genieten van het typische Beierse leven.

In het laatste weekend van mei tijdens Hemelvaart nam ik 9 internationals mee naar Nederland. We hadden 2 auto’s geregeld en reden met z’n tienen naar Zwolle. Hier hebben we heerlijk gebarbecued en rustig aan gedaan. ’s Avonds ging ik samen met Akseli naar Groningen om hem mijn studentenstad te laten zien, terwijl de overige 8 liever in Zwolle bleven en de volgende ochtend heel vroeg naar Amsterdam wouden. In Zwolle hebben mijn ouders de anderen de stad Zwolle laten zien en ze waren diep onder de indruk. Super leuk om te horen! Verder de vrijdag en zaterdag doorgebracht in Amsterdam en zijn we zondagmiddag weer terug naar Regensburg gereden. Dit keer nam ik ook de auto mee van thuis zodat ik in Regensburg mobiel zou zijn, eventueel voor meer roadtrips!

Dit was mei, volgende maand is juni! Een rustigere maand maar net zo genieten.

Adiossss!

Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jeroen

Hallo! Ik ben Jeroen en ik houd deze blog bij terwijl ik mijn buitenlandse minor in Regensburg volg.

Actief sinds 24 Mei 2019
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 1864

Voorgaande reizen:

04 Maart 2019 - 31 Juli 2019

Regensburg

Landen bezocht: